Covid-19

April 6, 2020

 

 

Het Corona virus houdt iedereen bezig. Het is een groot probleem voor het gehele land en we moeten de regels dan ook serieus nemen. Laten we onze best doen om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten, zorgmedewerkers werken al hard genoeg!

 

Maar goed, dit is allemaal al bekend. Laten we samen uit deze situatie ook iets positiefs en nieuws proberen te halen. Dit is het moment om bewust te kijken naar wat je echt belangrijk vindt. Veel sociale gelegenheden vallen uit waardoor de meesten meer tijd overhouden voor zichzelf. Tijd om na te denken en dingen op te pakken die normaal gesproken blijven liggen. Dankzij het mooie weer, pakken we de klussen rondom het huis op. Maar denk ook aan je gezondheid! Nu heb je meer tijd om goed voor jezelf te zorgen. Helaas kunnen we onze weerstand geen boost geven met kuurtjes of supplementen. Maar we kunnen wel gezond koken en eten en voldoende blijven bewegen. 

 

Een leuk artikel om te lezen:
iamafoodie

 

Probeer in deze periode een gezonde en uitgebalanceerde voeding binnen te krijgen. Eet voldoende groente, fruit, volkorenproducten. Maar ook genoeg eiwitrijke producten zoals peulvruchten, zuivel(vervangers), vlees(vervangers) of noten. 

 

Het zou makkelijker moeten zijn om af te vallen aangezien er nu minder etentjes zijn, je niet naar een restaurant kunt of even snel wat halen als je onderweg bent. Maar aan de andere kant kan het ook lastig zijn, omdat je meer thuis zit, je misschien minder regelmaat hebt en het eten binnen handbereik is. Dus is het belangrijk om niet te hamsteren en zeker niet de ongezonde dingen, want volle kasten betekent meer verleidingen. 

 

Probeer te blijven bewegen, een hele dag binnen zitten betekent vaak ook minder stappen maken. Er zijn veel sportscholen die leuke online trainingen aanbieden zodat je het thuis kan uitvoeren. 
Daarnaast mag je op rustige plekken best een wandeling maken, probeer dit wel te plannen. Op bepaalde momenten is het drukker, dus kijk in jouw omgeving wanneer je het beste naar buiten kan gaan en houdt de 1,5 meter afstand!

 

Tips om goed voor jezelf te zorgen: 

- Houdt een regelmaat aan.

 Sta op vaste tijden op, eet op vaste tijden, zet eventueel een timer als je vergeet te eten

-Eet bewust
Neem de tijd voor het eten en ga er echt even voor zitten. 
Maak bewuste keuzes, zet eventueel in de ochtend vast klaar wat je die dag gaat eten, net alsof je gewoon naar werk gaat.

-Beweeg

Koop desnoods een springtouw, een elastiek om oefeningen te doen, dumbells of kettlebell en sport thuis. Maar maak ook voldoende stappen. 
Plan elke 1,5 uur een stukje lopen in, om het zwaarder te maken, loop een paar keer de trap op en af.  

-Drink voldoende.
Minimaal 1,5 liter per dag, liefst water of thee

-Pak de klusjes op in het huis of in de tuin.
Dit zorgt vaak ook weer voor extra beweging :)

 

 

Mocht je meer tips willen of hulp bij het aanpassen van je voeding kan je altijd contact met me opnemen. Wil je een intake, dat kan gewoon! Deze vinden nu plaats via Facetime of whatsapp videobellen. 

 

 

Please reload

Heb je vragen?

Bel me dan

06-46524699

 

  • Facebook - grijze cirkel
  • LinkedIn - grijze cirkel
  • Instagram - grijze cirkel